İnterrail Günlüğü / Bölüm: 6 – Nice

Nice Şehri

Bu şehrin insanı akdeniz insanı olduğundan mıdır daha fazla güneş aldığından mıdır bilmiyorum fakat gerçekten sıcak insanlardı. Üzerimizde iyi izlenimler bıraktılar.

Antibes Şehri

Bu şehirin ise bizim gittiğimiz bölümleri Nice’e göre biraz daha sakin küçük kasabalardan oluşuyordu. Burayı daha ziyade konaklama ve alışveriş amaçlı kullandık.

Nice
 • Yoğunluk 2,900/km2
 • Alan 26.48 km2

Gün: 8

Sabah 06.15 gibi uyandık. İtalya’dan Fransa’ya geçmek için 06.50 sularında Milano-Ventimiglia trenine bindik. Çünkü burası neredeyse İtalya-Fransa sınırı gibi bir yerdi. Neyse Ventimiglia’dan Nice’e gidecek tren kalmayabilir endişesi ile atladık trene. Bu interrail günlüğü bölümü iki parçadan oluşuyor olacak. Bir başka şehir olan Cannes ile Nice sonraki bölümde beraber karşımıza çıkacak.

Milano - Ventimiglia
Milano – Ventimiglia

Milano’da karşılaştığımız grup bize silinir kalem ile İnterrail biletini doldurmamızı önermişti. Bu önerme doğrultusunda yapılan bir takım düzenlemeler trende Emre Han ve Samed’e pahalıya patladı. 50’şer Euro ceza ödemek durumunda kaldılar. Bu durumu çok iyi hatırlamıyorum. O sırada uyukluyordum 3 saatlik uykudan dolayı. Üzüldük tabi hallerine 😀

DSC02525  DSC02526

Ama zamanımız kısıtlıydı. Ventimiglia’ya geldiğimiz gibi alel acele kahvaltı yapmak için sokaklara daldık. Ucuz bir market sorduk ve bulduğumuzu farzedip girdik bir tanesine. Aldığımız kahvaltılık malzemeler; Icetea, Nutella ve ekmekti. Kahvaltıyı tren garında hallettiğimiz gibi Ventimiglia – Nice trenine bindik.

Ventimiglia - Nice
Ventimiglia – Nice

Artık yenilenip kendimize gelmiştik. Tren yolculuğunun keyfini çıkarmaya başladık 🙂

DSC02527a (1)  DSC02529

Nice’e gelmemiz fazla sürmedi.

Nice - Biot
Nice – Biot

Ama buradan da kamp alanına gitmek için Antibes şehrine geçmek üzere Biot durağında indik ve çantalarımızla beraber bir süre yürüdükten sonra kamp alanına ulaştık. Adı Les Frenes Camping.

Biot - Camping Les Frenes
Biot – Camping Les Frenes

Camping Les Frenes

Geceliğine kişi başı €9.20’ya anlaştık. Kendi çadırlarımız olduğu için daha uyguna geldi. Yani sadece kalacağımız alanın kirasını vermiş olduk. Onlar da size çadır sağlayabiliyorlar fakat bu durumda fiyatları biraz daha artıyor. Kamp alanının içinde 24/7 sıcak su sağlanan duş alanları, market, bisiklet, karavan, bungalow, güvenlik vs. bir çok hizmet mevcuttu.

Görevlilerden gerekli bilgileri ve güvenlik kartlarımızı aldıktan sonra yerleşeceğimiz yerleri bize gösterdiler. Biz de hemen çadırlarımızı büyük bir zevk ile kurmaya başladık.

Kurulumlar bitmek üzere, Emre Han matını şişiriyor.

İkişer kişilikten üç tane çadırı girişleri birbirine gelecek şekilde hizalayarak kurduk. Tatlı bir komşuluk atmosferi oluştu. Bir tek ortada ateş yakamamıştık -güvenlikten ötürü- . Kamp alanlarının bir çok faydasının olması yanında böyle deavantajları da olabiliyor haliyle.

Temel Kamp Malzemeleri

Çadır Loap Mylan 2
Tulum Sleepin’Bed
Haşeresavar

İnterrail malzemeleri ile ilgili daha geniş bilgi isterseniz İnterrail Öncesi Hazırlık yazıma bir göz atabilirsiniz.

interrail günlüğü
Hava güneşli olduğu için çadırın son parçası olan tentesini üzerine yerleştirmedik. Öğlen saatleri epey sıcak olurdu zira 🙂

Çadırlarımızı ilk defa seyahatimizde kuracağımızdan bizim için ayrı heyecandı. Ardından iki gruba ayrıldık. Emre Han ile ben sahilde yüzmeye geçtik. Samed, Kaan, Kerim ve Said de markete geçti. Sahili hem kumsalıyla hem duş sistemleriyle hem de temizliği ile gerçekten güzeldi. Gerçi biraz dalgalıydı ama olsun o kadar. 45-50 dk bu şekilde denizin tadını çıkarıp vakit geçirdikten sonra kamp alanına döndük ve duş aldık. Bizim hemen ardımızdan diğer grup geldi ve yemek getirdiler. Çok mutlu olduk. Duşumuzu almışız, çadırlarımızı kurmuşuz, yorgunluğumuz yavaştan gidiyorken afiyetle yemek yiyorduk 🙂 Menümüz ton balığı, domates, peynir, su ve ekmek içeriyordu. Yemek yedikten sonra bu kamp alanını bize söyleyen diğer iki genç de Milano’dan yanımıza geldiler. Gecenin ilerleyen vakitlerine kadar sohbet ettik.

Halimizden yorgunluğumuz anlaşılıyor herhalde 🙂

Bu şehre gelmeden önce bizim fikrimiz Marseille şehrine gitmekti. Fakat karşılaştığımız bu arkadaşların tavsiyeleri sonucu Nice şehrine gelmeye karar verdik. Ne kadar doğru bir karar olduğunu sonraki bölümlerde inşallah daha iyi ifade edeceğim. Artık hava çok karanlık olduğu için ben de interrail günlüğü’mü çadırın yanında etrafı dinleyip, keyifle yazıyordum. Sonra da keyifli bir uykuya daldım.

1a
Kamp Alanının Kartı

Nice/Analiz

Nice gerçekten çok güzel bir sahil şehri. Bir sonraki bölümde Cannes şehri ile beraber daha detaylı anlatacağım.

Gezimizde ilk defa kendi çadırlarımızı kurarak kamp yaptığımız şehir oldu. Kamp alanının şehre mesafesi kısa olması kamp alanını ayrıca çekici kılıyor.

Kesinlikle iyi ki Marseille şehri yerine bu şehre gelmişiz. Yolda insanlara iletişim kurup fikir almak lezzetli olabiliyor.

İlk gün ulaşım, yerleşme, tanıma, alışveriş ve yorgunluk gibi bir takım durumlardan dolayı şehri düzgün bir şekilde gezemedik. Buradaki ikinci günümüz şehri anlatacak.

İlk cezamızı da buraya gelirken aldık.

Sıradaki Şehir: Nice/Cannes

23-suquet-vieux-port-a-semec-fabre.jpg.1920x807_default
Resim
Paylaş
Mustafa Haydar Bayzan Hakkında 12 Yazı
Project Engineer @PROFEN, Alumni of EEE (BEng.) @Fatih University. #Data Science #AI #Python #Design #Visualization